Kim jesteśmy?

DOMOWE PRZEDSZKOLE – to miejsce które powstało z pasji do świata, ludzi, dzieci, pasji do życia… Dzisiaj ta wspaniała przygoda trwa już prawie 15 lat.
Nazwa „Domowe Przedszkole” oddaje atmosferę i klimat który tworzymy i staramy się pielęgnować każdego dnia. Nasze przedszkole to kameralne miejsce urządzone w domowym klimacie, pełne miłości i ciepła. Miejsce gdzie wszyscy się znają gdzie panuje rodzinna atmosfera a wspólne relacje z dziećmi, nauczycielami i rodzicami oparte są na wzajemnym szacunku, zrozumieniu potrzeb i zaufaniu.
Domowe wnętrza i rodzinna atmosfera sprawiają, że dzieci czują się u nas szczęśliwe i bezpieczne. W przyjaznym otoczeniu i harmonii dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania, oraz zdolności.

W przedszkolu przykładamy uwagę do funkcjonalności, porządku ale i estetyki otoczenia. Domowe Przedszkole to przytulne pomieszczenia, z dużą ilością światła i roślinności. Wyposażenie, meble w większości wykonane są z naturalnych materiałów, drewna a na jasnych ścianach wiszą prawdziwe obrazy. Wszystkie zabawki i przedmioty wybieramy z najwyższa starannością.
Uciekamy od zbędnej infantylizacji zarówno dzieci, otoczenia czy programu dydaktycznego. Nie tolerujemy bylejakości i „marketowego” podejścia do edukacji i wychowania. Nasze przedszkole to po prostu „dom dziecięcy” gdzie wszyscy – zarówno dzieci, nauczyciele jak i rodzice tworzymy rodzinę.
Całe przedszkole liczy 18 dzieci z którymi pracuje 3 wykwalifikowanych pedagogów, w związku z czym mamy możliwość indywidualnego podejścia do każdego dziecka.


CELEM NASZEGO DZIAŁANIA – jest odpowiednie wychowanie i przekazanie dzieciom tych wartości które zawsze będą aktualne. Nie wiemy jakie zawody bedą potrzebne za 20 lat, ale wiemy jacy ludzie powinni być dzisiaj, jutro czy nieco później. Wiemy co możemy i powinniśmy zrobić aby żyć dobrze teraz i w przyszłości.
W swoim działaniu wyrabiamy u dzieci świadomość dbania o środowisko w którym żyją, dbania o swoje zdrowie, o otoczenie aby potrafiły szanować siebie i były wrażliwe na potrzeby innych. Przekazujemy dzieciom proekologiczny styl życia.
W przedszkolu dzieci uczą się zasad kultury i wychowania: same nakrywają do stołu oraz sprzątają po posiłkach , dbają o otoczenie, rośliny. Dzieci uczone są samodzielności i odpowiedzialności. Dużą część czasu spędzają na świeżym powietrzu i okolicznym lesie gdzie odbywamy cotygodniowe wycieczki – tam zdobywają wiedzę o otaczającej przyrodzie na żywym materiale eksplorując otoczenie.
Program edukacyjny opieramy o wiedzę o rzeczywistym świecie i otoczeniu. Dzieci uczą się w systemie dwujęzykowym poprzez pełną imersję w język angielski. Staramy się aby dzieci miały częsty kontakt z żywą muzyką oraz prawdziwą sztuką.

„Musimy pamiętać o tym, że człowiek nie kształci się tylko na uniwersytecie: człowiek rozpoczyna ten proces już przy urodzeniu i nawet przed nim. Największy rozwój dokonuje się podczas pierwszych lat życia i dlatego to właśnie wtedy dziecku potrzebna jest największa opieka. Jeśli ją otrzyma, nie stanie się ono ciężarem, tylko najcudowniejszym dziełem natury. Nie powinniśmy myśleć o dziecku, tak jak się zwykło myśleć w przeszłości: jako o bezsilnym stworzeniu, jako o pustym pojemniku, który trzeba napełnić naszą mądrością. Przed naszymi oczami jego godność rozwinie się w pełni, kiedy ujawni się jako inteligentny twórca, jako stworzenie które prowadzone przez swojego nauczyciela wewnętrznego, w radości i szczęściu, przestrzegając swojego ustalonego rytmu, pracuje bez zmęczenia przy budowie cudu natury: CZŁOWIEKA.”

Maria Montessori, The Absorbent Mind

 

DOKĄD ZMIERZAMY ?

W ciągłym dążeniu do rozwoju, szukaniu nowych rozwiązań, zafascynowani edukacją alternatywną opracowujemy autorski program, który w sposób ciągły rozwijamy i doskonalimy. Unikamy stereotypowego podejścia do dziecka, czy też narzuconego programowego nauczania. Nie „wrzucamy wszystkich do jednego worka” narzucając jeden punkt widzenia. Nie chcemy być dla dziecka nauczycielem, zamierzamy być jego mentorem. Podążamy za dzieckiem, obserwujemy grupę. Staramy się wyselekcjonować i połączyć w jedno, wszystko co najlepsze z najlepszych nurtów pedagogiki i wychowania.


W związku z czym w przedszkolu wprowadzamy: