KUCHNIA

Posiłki z dobrej jakości produktów oraz zbilansowana dieta są dla nas tak samo ważne jak odpowiednia edukacja, ponieważ prawidłowe odżywianie stanowi o naszym zdrowiu i przyszłości. Domowe Przedszkole współpracuje z firmą specjalizującą się w cateringu dla dzieci, która dostarcza nam pełnowartościowe posiłki. Firma przygotowuje także zbilansowane posiłki wegetariańskie i wegańskie, z możliwością indywidualnych wykluczeń. Śniadanie, zupa, drugie danie i podwieczorek przygotowywane są ze świeżych produktów, bez dodatku cukru i zbędnych ulepszaczy.

* Codziennie otrzymujemy box świeżych warzyw w słupkach do chrupania

* Nasz catering:

• korzysta wyłącznie ze składników najwyższej jakości,
• nie używa cukru – wszystkie nasze potrawy „na słodko” są słodzone suszonymi lub świeżymi owocami,
• wszystkie wędliny, pasty, twarożki robione są przez firmę (nie kupne),
• mięso na obiad podajemy dwa razy w tygodniu,
• jadłospis opiera się na kuchni polskiej, dzięki temu wykorzystywane są składniki dostępne sezonowo.


Przykładowe menu

Poniedziałek

śniadanie
Płatki owsiane na mleku
Pieczywo: mieszane (graham, żytnie na zakwasie)
Ser żółty
Pasta z pieczonych warzyw
Świeże warzywa, herbata ziołowa

obiad
Krupnik jaglany
Makaron pełnoziarnisty penne z sosem z grillowanymi warzywami w pomidorach
Prażone pestki dyni i słonecznika

podwieczorek
koktail bananowy, wegańske domowe muffiny z rodzynkami

Wtorek

śniadanie
Kakao
Pieczywo: mieszane (z ziarnami, pszenne, na zakwasie żytnim)
Twarożek z ogórkiem,
Domowa wędlina z piersi kurczaka
Świeże warzywa, sałata, kiełki

obiad
Zupa pomidorowa z makaronem,
Gołąbki drobiowe bez zawijania
Gołąbki z kaszą gryczaną i warzywami w sosie koperkowym (wege)
Ziemniaki gotowane Fasolka szparagowa z pary

podwieczorek
Pudding ryżowy, zapiekany z truskawkami (na mleku owsianym)

Środa:

śniadanie
Wegańskie placuszki z mąką żytnią i jabłkami
bananowa owsianka z mango
słupki warzyw

obiad
Barszcz ukraiński z białymi warzywami, marchewką, białą fasolą i ziemniakami
II danie: Makaron farfalle/ wegański, pomidorowy sos a’la bolognese z pieczonymi białymi warzywami, ciecierzycą i świeżą bazylią
marchewka z fasolką szparagową i sezamem

podwieczorek
Pudding ryżowy, zapiekany z truskawkami (na mleku owsianym)